18.6.2020

 
 

Markkinointitoimisto TREIL vastaa Tampere Unitedin visuaalisesta ilmeestä



Tampere Unitedin yst√§v√§t saivat kauden alla ihasteltavakseen ”Samaan rytmiin” -promovideon. Tyylikk√§√§sti toteutettu kokonaisuus oli Markkinointitoimisto TREILin k√§sialaa ja vain pieni palanen sit√§ kokonaisuutta, jonka TREIL Tampere Unitedille kauden aikana tuottaa.

Markkinointitoimisto TREIL on vajaa vuosi sitten perustettu paikallinen yhden miehen mainostoimisto, jonka takana on monille seurayhteisössä varsin tuttu Mikko Malinen.

”Yritys on nyt ensimm√§isell√§ tilikaudellaan eli se on elokuussa 2019 perustettu. Aikaisemmin olen tehnyt markkinointit√∂it√§ palkollisena noin viiden vuoden ajan. Yritt√§jyys on ollut jonkinlainen tavoite minulle kuitenkin koko ajan, ja nyt tuntui oikealta ajalta l√§hte√§ kokeilemaan”, taustoittaa Malinen yrityksen perustamista ja sen tilannetta.

Mikko Malinen on ollut Tampere Unitedissa monessa mukana. Hän on käynyt kannattajana peleissä jo noin 15 vuoden ajan sekä päätynyt sittemmin muihin rooleihin seurassa. Malinen toimi pitkään seuran hallituksen jäsenenä ja oli keskeisessä roolissa TamU-TV:ssä sen voiman vuosina. Lisäksi hän on pelannut pitkään seuran joukkueissa, vielä viime kaudella kolmosjoukkueessa.

Katso ”making of” -video promovideon kuvauksista.

Samaan rytmiin -videon lisäksi yksi näkyvimpiä töitä TamU-yleisölle ulospäin on ollut hiljattain uusittu julkaisuilme seuran verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa.

”Toki olen katsellut ja seurannut milt√§ isojen sarjojen, kuten esimerkiksi Valioliigajoukkueiden, julkistuskuvat ja markkinointimateriaalit n√§ytt√§v√§t. Isompien seurojen fiilist√§ olen tuohon hakenut, ja ylip√§√§t√§√§n t√§ss√§ on ollut ajatuksena, ett√§ grafiikoiden ilmett√§ muutettaisiin vuosittain. T√§m√§ oli nyt toinen vuosi, kun visuaalinen ilme oli kokonaan tekem√§ni.”

Mikko Malisella on pohjalla markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinto, mutta hän pitää koulusta tärkeämpänä sen, että on päässyt tekemään konkreettisesti alansa töitä. Malisen mukaan mm. Tampere United on antanut tähän oivan alustan.

”Aika pitk√§lti olen oppinut tekem√§√§n n√§it√§ hommia erilaisten projektien kautta ja TamU on ollut yksi niist√§. Varsinkin videopuolta aloittelin TamUssa, kun halusin n√§hd√§ ja kokea miten homma toimii. Taannoiset kuukausimakasiinit ovat t√§st√§ hyv√§ esimerkki”, Malinen kertoo.

”TamU on ollut hyv√§ paikka, jossa on p√§√§ssyt kokeilemaan ja tekem√§√§n. Kaikki mit√§ on t√§h√§n menness√§ ehdottanut, on saanut tehd√§ ja pystynyt opettelemaan siin√§ samalla”, jakaa Malinen kiitosta seuralle.

Malinen korostaa paikallisuutta ja pienten yrittäjien tukemista yrityksensä arvoina.

”Se kelle t√§m√§ yritys on kohdistettu, on paikalliset yritt√§j√§t, ja erityisesti pienet yritykset. K√§yt√§nn√∂ss√§ l√§hes kaikki asiakkaani ovat joko yritt√§ji√§ tai vaihtoehtoisesti hyvin pieni√§ yrityksi√§”, Malinen avaa asiakaskuntaansa.

Tampere Unitedissa mukana olon Malinen näkee yritykselleen ensiarvoisesti tärkeänä yhteisöllisenä asiana, mutta kokee siitä olevan myös suoranaista hyötyä.

”Ehdottomasti se hy√∂dytt√§√§! Ihan konkreettisesti olen jo saanut asiakkaita, kun olen verkostoitunut t√§ss√§ porukassa seuran ymp√§rill√§. T√§ss√§ on kuitenkin takana oikeasti hyvin tiivis seurayhteis√∂ mist√§ olen oppinut tuntemaan todella paljon uusia ihmisi√§ ja sielt√§ on avautunut v√§lill√§ jopa v√§h√§n h√§mment√§vi√§kin linkkej√§ omalle yritykselle.”

Kauden alus kiireisintä TamU-aikaa

Kun avauspotku Ilves-Kissoja vastaan viime lauantaina vihellettiin, oli Mikko Malisen suurin urakka tämän kauden osalta takana. Lähes kaikki talven sekä kevään julkaisukuvat tulivat Malisen näyttöpäätteen kautta.

”Varsinkin kaudella alla sit√§ hommaa piisaa, kun tulee paljon kaikkea. Julkaisukuvia, otteluohjelmapohjaa, t√§m√§ videoprojekti, laitamainoksia, kannattajaklubilakana, ett√§ kyll√§ t√§ss√§ on hommaa riitt√§nyt. Omalta osaltani se TamUun liittyv√§ ty√∂ tapahtuu l√§hinn√§ juuri ennen kautta”, Malinen valaisee.

Nyt hän pääseekin nauttimaan peleistä kannattajana katsomossa. Mitä hän odottaa tulevalta kaudelta?

”Mielest√§ni t√§ss√§ on nyt poikkeuksellisen hyv√§ p√∂hin√§ ja positiivinen ilmapiiri koko seuran ymp√§rill√§. Edustusjoukkueen osalta toki odotukset ovat korkealla, mutta on t√§rke√§√§ my√∂s osata n√§hd√§ se, ett√§ edustusjoukkue on lopulta vain osa t√§t√§ seuraa. Toki t√§rke√§ sellainen, mutta se ei ole koko seura. Kuten talvi osoitti, ett√§ kun edustusjoukkue tippui Kolmoseen, niin t√§m√§ ei mitenk√§√§n tarkoittanut sit√§, ett√§ koko seura olisi ottanut samalla askeleen taaksep√§in.”

Tutustu Markkinointitoimisto TREILiin: treil.fi
Katso ”Samaan rytmiin” -promovideo: youtu.be/rQNgyyXsHh0