Tampere Unitedin Business Club on tavoitteellinen yritysverkosto, jonka tarkoituksena on auttaa Tampere Unitedia nousemaan Veikkausliigaan ja samalla kasvattaa verkostossa mukana olevien yritysten liiketoimintaa. Uudistuneen Business Clubin ensimmäinen kokoontuminen järjestettiin lokakuun alussa kauden viimeisen kotiottelun yhteydessä Tammelan stadionilla, ja seuraava kokoontuminen tapahtuu Nokia Arenalla ensi tiistaina 28.10. yhteistyöseura Tapparan kotiottelun yhteydessä. Mukaan on jo tässä vaiheessa ilmoittautunut noin 30 yritystä, ja lisää halukkaita mahtuu mukaan.

Uusi Business Club
- Tavoitteellinen yritysverkosto, joka kasvattaa jäsentensä liiketoimintaa ja auttaa samalla Tampere Unitedia matkalla Veikkausliigaan.
- Kokoontuu seuraavan kerran tiistaina 28.10. Nokia Arenalla.
- Jalkapallokaudella tapaamiset Tampere Unitedin otteluiden yhteydessä Tammelan stadionilla.
Toinen toisensa liiketoiminnan kehittäminen on verkostossa jokaisen agendalla. Ostetaan ja myydään toisiltamme, ja homma rokkaa.
Business Clubin vetäjä
Mukaan lähteville yrityspäättäjille lupaan, että he tulevat yllättymään positiivisesti siitä, millainen ryhmä tämä on ja mitä se saa aikaan.
Business Clubin vetäjä
Uudistunutta Business Clubia vetää Antti Luukkanen, joka tuli mukaan toimintaan jo aiemmin tänä vuonna Wellbeing Superstarsin liityttyä mukaan TamUn yritysverkostoon.
”Business Clubissa kokoonnutaan urheiluhenkisten yrityspäättäjien kanssa, jolloin on ensinnäkin kiva tulla paikalle. Olen ollut mukana aiemminkin vastaavissa verkostoissa, ja tämä on paljon suoraviivaisempi tapa tehdä kauppaa”, Luukkanen kuvailee kysyttäessä miksi hän lähti alunperin mukaan.
”Verkostossa jokaisen agendalla on toinen toisensa liiketoiminnan kehittäminen. Ostetaan ja myydään toisiltamme, ja homma rokkaa.”
Luukkanen kertoo innostuneensa mahdollisuudesta vetää uutta Business Clubia nimenomaan siksi, että näki toiminnassa paljon hyviä elementtejä, mutta myös mahdollisuuksia kehittää toimintaa. Ennen kaikkea päätös oli helppo, koska koossa on jo nyt hyvä ryhmä.
”Olen tässä mukana, koska tämä voidaan saada vielä parempaan lentoon, ja nimenomaan siten, että Tampere United on aidosti kaiken keskiössä”, Luukkanen sanoo.
”Alunperin ajatus lähteä vetämään Business Clubia lähti siitä, että vedän muutoinkin työkseni erilaisia yritystilaisuuksia. Koin että pystyn myös auttamaan tuomalla omat verkostoni TamUn hyödyksi, sillä hyvinvointiin keskittyvän yrityksen vetäjänä tunnen ihan henkilökohtaisella tasolla todella monia urheiluhenkisiä yrityspäättäjiä.”
Mitä verkosto käytännössä tekee?
Business Clubin toiminnan ytimessä ovat säännölliset kokoontumiset, joita pidetään pääasiassa Tampere Unitedin kotiotteluiden yhteydessä Tammelan stadionilla. Vuodelle 2026 on suunnitteilla seitsemän tällaista kokoontumista, joissa tarjolla on myös VIP-ruokailu.
Talvikaudella hyödynnetään Tampere Unitedin yhteistyötä Tapparan kanssa, ja alkaneena kautena pidetään kaksi tapaamista Nokia Arenan aitiossa Tapparan kotiottelun yhteydessä. Lisäksi suunnitelmissa on järjestää 1–2 muuta kokoontumista ennen kuin TamUn kausi Ykkösessä alkaa huhtikuussa.
”Tapahtumat ovat sikäli suoraviivaisia, että pyrimme saamaan minimiajankäytöllä maksimiefortin. Ihmisten arki on tosi kiireistä, joten tapaamisten pitää olla ryhdikkäitä ja kompakteja, mutta samalla meidän pitää pystyä luomaan kohtaamisia yrityspäättäjien välillä. Tavoitteena on, että jokainen saa jokaisesta tapaamisesta useamman liidin eli mahdollisuuden tehdä kauppaa”, Luukkanen kuvailee.
”Kauppaa tehdään tapaamisissa myös suoraan, vaikka suomalaisille on ehkä epätyypillistä että myydään ja ostetaan rohkeasti. Mukaan tulijat ymmärtävät, että täällä saa puhua kaupankäynnistä, ja kaupat voi kätellä saman tien jos tuntuu hyvältä.”
Kaiken ytimessä on ajatus siitä, että Business Clubin tapaamiset ovat sekä mukavia että tuottoisia. Tärkeässä osassa ovat myös se, että jokainen Business Clubissa mukana oleva saa tuoda tapaamiseen vieraan tutustumaan toimintaan.
”Jokainen tapaaminen on vieraiden myötä hiukan erilainen ja tuo sitäkin kautta uusia kaupan mahdollisuuksia. Nimenomaan tähän haluamme uudessa Business Clubissa panostaa, jotta seuraavan tapaamisen vieraat ovat hyvissä ajoin tiedossa ja kutsut ovat tarkkaan mietittyjä”, Luukkanen sanoo.
Tavoitteena 50 yrityksen verkosto
Business Clubin tavoitteena on kasvaa 50 yrityksen verkostoksi, jossa 1700 euron vuosimaksu on mahdollista saada moninkertaisesti takaisin uuden liiketoiminnan muodossa. Samalla yritykset yhdistävät voimansa siten, että verkosto on merkittävässä roolissa Tampere Unitedin strategian mukaisessa paluussa Suomen huipulle ja Euroopan kentille.
”Viidenkymmenen yrityspäättäjän saaminen tekemään päätös sitoa aikaansa ja rahaansa mihin tahansa toimintaan on kova tavoite. Siksi meidän pitää tehdä tämä todella laadukkaasti, ja meistä pitää huokua se, että me uskomme tähän”, Luukkanen sanoo.
Luukkanen uskoo, että nyt mukana olevalla ydinryhmällä verkosto kasvaa 20 yrityksen kokoiseksi hyvinkin nopeasti.
”Siitä 50 yrityksen verkostoksi kasvaminen vaatii paljon onnistumisia, jotka riippuvat etenkin mukaan tulevien yritysten sidosryhmistä ja kontakteista. Se tässä onkin hienoa, että emme vielä tiedä mistä ne onnistumiset tulevat”,Luukkanen pohtii.
”Mukaan lähteville yrityspäättäjille voin luvata, että he tulevat yllättymään positiivisesti siitä, millainen ryhmä tämä on ja mitä se saa aikaan. Minun tehtäväni verkoston vetäjänä on pitää huoli, että liiketoimintaa kasvattavia yrityspäättäjien törmäämisiä tapahtuu niin Business Clubin kokoontumisissa kuin niiden ulkopuolellakin”, Luukkanen sanoo.
Lisätiedot
Antti Luukkanen
antti.luukkanen@tampereunited.fi
044 235 2435



